Juniortrening tirsdager

Av: Joachim  |  Publisert: 24. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Juniortreninger i år gjennomføres sammen med våre samarbeidsklubber Hakadal og Hauger

Juniortreninger på tirsdager??

Begrenset med plasser, førstemann til mølla!
Vil du melde deg på last ned appen spond – legg til Hauger Golf Junior - Gruppekode er LQBPJ

Da begynner vi med «vanlige» juniortreninger og det vil fra fredag komme invitasjoner til dette i spond. På grunn av Corona-situasjonen, er det begrenset med plasser og det er valgt å dele junior/bredde-gruppen opp i aldersnivåer, samt en jentegruppe. Vi ønsker å ha tett kontakt mellom gruppene slik at samholdet og utviklingen blir best mulig. Det vil bli mulighet for å være med på flere treninger etterhvert, men vi må først skaffe en oversikt over hvor mange vi blir.
Vi tenker å kjøre en juniordag, så treninger/spill vil vare lengre. Vi har 5-6 trenere(Ikke alltid alle kan) som kommer til å hjelpe på tirsdager og vi har flest treninger på Hauger, men også noen på naboklubber.

For Joachim og de andre trenerne, er det viktig at man melder seg på i forkant av hver trening, slik at de får god mulighet til å planlegge treningen. På den måten får barna også best mulig utbytte av treningen

Om gruppene:
5-8 år
Passer for nybegynnere og de som har spilt litt golf før. Fokuset er på å ha det gøy med grunnelegende øvelser for golf og bevegelse. Øvelser vil være alt fra og løpe, hoppe, balltre, innebandy, racketer, kanonball, spydkast, stjernekamp. Barna lærer de fem grunnleggende tingene i en golfsving; grep, oppstilling, ballposisjon og vektfordeling. Mye fokus på nærspill!

9-12 år

Fokus her er på det fysiske og tekniske aspektet ved golf og vi bruker TPI programmet med mer for å utvikle fart på en biomekanisk korrekt måte. Kurset passer for nybegynnere og de som har spilt golf før. Her jobber vi med de riktige muskelgruppene for å øke golfprestasjoner. Vi jobber med grep, oppstilling og ball posisjon, vektoverføring, forskjellig lengde på svinger, vi ser også på svingplan og jobber mye med nærspill. Fokus er fortsatt på å ha det gøy.

13+ år

Denne gruppen er for juniorer fra 13 og opp som er ferske eller som ønsker å ha golf som en sosialaktivitet. Fokus er rettet mot grunnleggende GUBBS og enkelsvingteknikk som svingplan og balltreff. Elevene vil lære de fem grunnleggende golf tingene; putting, chip, pitch, sving og spill på bane.

Jentegruppe

Trening kun for jenter, de kan også være med på aldersbestemt trening?? Fokus er å ha det gøy i en likesinnet gruppe. Her er ikke alder viktig. Vi skal ha det fint sammen og spille å ha det gøy med golfen.

Trenings tour for våre treninger
Noen av treningene vil foregå på våre naboklubber. Dette for å få et så aktivt juniormiljø i golfklubbene i vårt område:-)
28.apr Hauger
05.mai Hauger
12.mai Hakadal
19.mai Hauger
26.mai Hauger
02.jun Hakadal
09.jun Grorud
16.jun Hauger
 Ferie Husk å spille golf:-)
25.aug Hauger
01.sep Grorud
08.sep Hakadal
15.sep Hauger
Egenandel bredde;
1500,- for en trening i uken
Treningene går fra 28. april til 15. september.
Avslutting 15. september, foreldre er hjertelig velkommen!
Treninger kjøres ikke i sommerferien og røde dager.

Corona regler
  • Vær hjemme om du opplever de minste symptomene som hoste eller feber, gi i så fall beskjed i god tid:-)
  • Vi fraråder elever som er i riskogruppen fra å ta individuelle instruksjonstimer
  • Hold 2 meters avstand mellom
  • Maks fem personer i gruppe, inkludert instruktør
  • Unngå innendørs samlinger
  • Ikke ta på rangeballer, pro kan pegge opp og rengjøre ball under time
  • Still med egne treningsballer for nærspillstrening
  • Ikke bytt køller eller ta på andre sitt utstyr
  • Vask hendene før og etter instruksjon/trening
  • Host i armhulen
  • Unngå å røre øyne, nese og munn
  • Unngå å låne ut utstyr, ved eventuelt utlån sørg for å sikre god rengjøring.

Gleder oss til treningsoppstart??